Ostrov, 27. října 2025 – Sobota v Ostrově zářila novými nápady a inspirací. Krušnohorský Barcamp přilákal do kreativního hubu Blaho&work desítky účastníků, kteří se přišli inspirovat, poznat nové lidi a objevit energii místní komunity. Akci zorganizoval tým Blaho&work ve spolupráci s partnery, kteří podporují rozvoj regionální kreativity.

Krušnohorský Barcamp navázal na tradici otevřených konferencí, kde se účastníci stali zároveň i spolutvůrci programu.

Mix, který na konci dne dává absolutní smysl

Jeden mluví o technologii a umělé inteligenci, druhý o kreativitě, další o upcyklovaném nábytku nebo o tom, jak těžké je někdy říct si o pomoc. Přesto mají všichni pocit, že lépe už to poskládat nešlo. „Zprvu možná koktejl témat zdánlivě vzdálených nakonec přesně zapadl do kreativní mozaiky dne, která dávala smysl,“ ocenila jedinečnost konceptu Dita Poledníčková z Ostrova.

Zazněly tipy z praxe i osobní příběhy. Jeden za všechny. Marek, dlouhodobý člen Blaho&worku, který se před publikum postavil vůbec poprvé v životě a rovnou před plný sál. Marek podal na první dobrou složité téma srozumitelně, a to publikum ocenilo.

Oslím můstkem navázal Jan Škoda, generální partner společnosti AD Fine Dine, který mluvil o odvaze dělat věci po svém a rozhodovat se podle vlastních názorů. Zaujal nejen zkušené profesionály, ale hlavně mladší publikum, které teprve hledá svůj směr.

BINGO na každou akci

Technologie tu rozhodně nezůstaly jen na slajdech. Pavel z Prusa Research ukázal, že 3D tisk dávno není výsadou geeků, ale běžnou součástí výuky i života. Společné skládání malého katapultu lidi propojilo a zaměstnalo nejen hlavu, ale i ruce.

Na Pavla navázal Tomáš z easyLAB, který mluvil o tom, jak dostat děti zpět od obrazovek k tvoření rukama a proč je důležité nechat je občas zažít i neúspěch.

Aby networking fungoval i pro ty, kdo se na podobných akcích drží spíš v pozadí, přinesly autorky projektu MEET ME sérii hravých tipů, jak prolomit ledy a dát se do řeči. Největší úspěch mělo networkingové BINGO – jednoduchá aktivita, která proměnila i největší introverty v mistry small talku.

Z vůně kávy k vůni dřeva

Odpoledne se dění přesunulo do světa kávy. Pod rukama lokálního kávového mistra Zorra z Raposa Coffee vznikala kávová alchymie – radost ji sledovat. Celý prostor se proměnil v improvizovanou kavárnu, což ještě víc podpořilo komunitního ducha celé akce.

Z vůně kávy k vůni dřeva. Petr, autor značky REZ, otevřel zákulisí své tvorby z upcyklovaného materiálu: „Každý kousek má svůj příběh. Stačí se na něj podívat trošku jinak a z odpadu se může stát věc, která dělá velkou parádu,“ říká s úsměvem. V Blaho&worku má vlastní showroom.

Druhou část programu uzavřel marketingový segment. „Jednoduché principy často rozhodují víc než složité taktiky, díky Tomášovi z Českého olympijského týmu za cenné marketingové insighty, shrnula účastnice Terezie, která mimo jiné mluvila o tom, jak se jí podařilo rozběhnout vlastní byznys na mateřské. „Case od tvůrce
z SHORT Pro
mi rozbil škatulky o tom, jak pracovat s poptávkou u velmi specifických komunit. A potvrdila jsem si, že i v době AI pořád vyhrává dobré partnerství
a poctivá spolupráce.“

Díky, že jste byli u toho

Úspěch prvního ročníku ukázal, že o podobné akce je zájem. Tým Blaho&work proto už nyní přemýšlí, jak na letošní ročník navázat a v čem ho příště posunout zase
o kousek dál.

Velké díky patří všem spíkrům, účastníkům i partnerům – bez vás by to nešlo. Krušnohorský Barcamp vznikl za podpory Prusa Research, Tetify a GNRS. O catering se postarali AD FineDine, Raposa Coffee a Vypečené bistro. Mediálním partnerem akce byl Český rozhlas Karlovy Vary.