B2B2024-01-30T14:48:49+01:00

ŽIVÝ KRAJ

Výjimečná péče o výjimečnou destinaci.

Zvědavost či touha po informacích Vás zavedly až na náš B2B portál ŽIVÉHO KRAJE – Destinační agentury pro Karlovarský kraj.

Naším hlavním cílem je propagovat kraj jako výjimečnou turistickou destinaci, jenž pokrývá všechny dostupné segmenty cestovního ruchu.

Cíle a poslání

Spolek ŽIVÝ KRAJ – Destinační agentura pro Karlovarský kraj byl založen roku 2016 na dobu neurčitou. Jeho základními cíli jsou:

  • posilovat dobrou pověst regionu i samotné značky Živý kraj
  • zvyšování prestiže Karlovarského kraje jakožto významné turistické destinace 
  • aktivace zájmu veřejnosti 
  • zahájení spolupráce kraje napříč subjekty 
  • šíření informací o Karlovarském kraji a nabídce služeb, včetně možností kongresové turistiky  
  • postupné navýšení času stráveného pobytem návštěvníků kraje i počtu klientů lázeňských zařízení 
  • zvýšení povědomí občanů Karlovarského kraje o jejich vazbě na cestovní ruch a lázeňství

Destinační agentura chce svou činností zvyšovat zájem klientů o turistické produkty a prezentovat rozmanitou nabídku atraktivit regionu. Posilovat pozici Karlovarského kraje jako světově proslulé destinace s nabídkou špičkové lázeňské péče, jenž se zakládá na unikátních přírodních léčivých zdrojích. 

Unikátní přírodní podmínky tvořící účinné léčivé zdroje, působivá architektura ve městech s bohatou historií a jen kousek za nimi překrásná příroda plná jedinečných živočišných i rostlinných druhů. Samotná destinace tak poskytuje pestrou nabídku nejen kulturního, ale i sportovního vyžití pro všechny věkové kategorie.

Na každém kroku zdejšími městy na Vás dýchá historie, náměstí i kolonády jsou jedinečnými kulturními prvky. Společně s moderními poznatky využívanými v lázeňských procedurách tak vznikají jedinečné kombinace, jenž lákají hosty po desítky let do Karlovarského kraje, nejen z celého Česka, nýbrž i ze zahraničí.

Lázeňství, historická města a okolní příroda jsou lákadlem pro pestrou škálu zákazníků, kteří mají společný zájem v poskytovaných službách. Ty mohou uspokojit jak náročnější vyhledávající nadstandardní služby, tak i turisty vyhledávající vhodnou destinaci pro výlety, trávení volného času a dovolené.

Činnosti destinační agentury

Hlavní činností Destinační agentury je především uspokojování a ochrana zájmů, k jejichž naplňování byla Destinační agentura založena, přičemž se jedná zejména o:

  • zajišťování marketingu pro Karlovarský kraj v oblasti cestovního ruchu 
  • organizace veletrhů, workshopů, cílených prezentací, výstav, fam a press tripů, apod.
  • účast na veletrzích cestovního ruchu v tuzemsku i zahraničí
  • tvorba a zajištění propagačních materiálů DA 
  • správa turistického portálu Živý kraj včetně všech přidružených webů a profilů na sociálních sítích
  • zajišťování PR prezentace (print, online, outdoor, TV…) 
  • realizace konferencí cestovního ruchu a odborných seminářů
  • činnost Filmové kanceláře Karlovarského kraje

spolupráce se stakeholdery v cestovním ruchu, městy a obcemi při tvorbě a provádění destinačního managementu

  • spolupráce s podnikatelskými subjekty v rámci rozvoje cestovního ruchu, získávání podkladů pro tvorbu produktů, propagačních materiálů
  • vykonávání poradenské činnosti pro orgány obcí a měst v oblasti cestovního ruchu a lázeňství
  • spoluúčast na realizaci projektů v rámci partnerských regionů

prosazování společných zájmů v oblasti rozvoje cestovního ruchu na území Karlovarského kraje

  • spolupráce s MMR ČR a agenturou CzechTourism včetně jejích zahraničních zastoupení
  • v případě potřeby podporování vhodného certifikačního systému cestovního ruchu v regionu.

Činnosti Destinační agentury vychází ze schválené Koncepce cestovního ruchu v Karlovarském kraji 2018 – 2023 (Koncepce CR)

Další činnosti

Veletrh Termín
Reisemesse Dresden 26. – 28.1.
Adventur Litva 26. – 28.1.
f.re.e. Mnichov 14. – 18.2.
Ferie for Allee Dánsko 23. – 25.2.
Fiets en wandelbeurs Utrecht 22. – 25.2.
MTT Wroclaw 22. – 24.3
Ferienmesse Vídeň 14. – 17.3.
For Bikes Praha 22. – 24.3.
Bürgerfest Selb 25.5.
Den Cyklostezky Ohře 8.6.
Canaletto Dresden  16. – 18.8.
Touristik & Caravaning Leipzig 20. – 24.11
Změna termínů konání akcí a veletrhů vyhrazena.

Dovolujeme si vám touto cestou nabídnout možnost prospektového servisu na vybraných akcích za poplatek 1 000Kč a zveřejnit jejich seznam pro Vaši lepší orientaci. 

Zájemci o prospektový servis nechť doručí své materiály v týdenním předstihu na adresu: Závodní 84a, 360 06 Karlovy Vary 

Objednávka ke stažení

3K platforma

3K platforma je funkční platforma pro kooperaci, koordinaci a komunikaci subjektů cestovního ruchu v destinaci za účelem podpory rozvoje cestovního ruchu v rámci které dochází k výměně informací nezbytných pro koordinaci aktivit cestovního ruchu.

Destinační agentura Karlovarského kraje si k naplnění principu komunikace, kooperace a koordinace, které jsou základem pro efektivní destinační spolupráci, zvolila formu setkávání v rámci dílčích platforem a pracovních skupin. Pravidelně probíhají setkání se zástupci členů destinační agentury, profesními organizacemi, podnikatelskými subjekty, ale také odbornými institucemi, poradními orgány kraje a dalšími partnery, jejichž cílem je vzájemná informovanost a příprava společných aktivit.

V rámci realizace 3K platformy a efektivní koordinace cestovního ruchu v kraji spolupracují:

  • Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj, z.s.
  • Členové správní rady DA
  • Odbor kultury, památkové péče, lázeňství a cestovního ruchu Karlovarského kraje
  • Komise lázeňství a cestovního ruchu Karlovarského kraje
  • Sdružení léčebných lázní Karlovy Vary
  • Krajská sekce Asociace hotelů a restaurací ČR
  • Mariánskolázeňská asociace cestovního ruchu z.s.
  • Lokální destinační agentura Centrální Krušnohoří z. s.
  • Lokální destinační agentura KIS Mariánské Lázně s.r.o.
  • Institut lázeňství a balneologie v.v.i.
  • Karlovarská agentura rozvoje podnikání, p.o.
  • Montanregion o.p.s.
  • Správa přírodních léčivých zdrojů a kolonád
  • Další konzultanti z řad soukromého a neziskového sektoru

Výše jmenované subjekty tvoří aktivní pracovní skupinu složenou ze zástupců veřejného a soukromého sektoru i neziskových organizací, se kterou spolupracujeme na základě 3K platformy.

Mezi jednotlivými aktéry cestovního ruchu probíhá v průběhu celého roku plynulá komunikace prostřednictvím emailů, telefonů či osobních schůzek. Dochází k pravidelné informovanosti v rámci pracovních jednání.

Spolupráce účastníků 3K platformy spočívá zejména v následujících aktivitách:

  • v přenášení informací napříč aktéry cestovního ruchu všemi směry
  • aktivní práci při tvorbě projektů k čerpání prostředků z rozličných fondů a jiných zdrojů
  • ediční činnosti (odborná garance obsahu tiskovin, zajišťování podkladů)
  • tvorba produktů v rámci kraje
  • tvorba strategií pro stanovené období s ohledem na plánované produkty, aktivity, novinky v regionu, spolupráce rovněž v oblasti plánování veletržních prezentací dle potřeb partnerů v regionu s ohledem na zdrojové trhy
  • aktivní účasti na veletržních prezentacích, výstavách a prezentacích sloužících k podpoře prodeje
  • spolupráci při tvorbě a naplňování marketingové strategie Karlovarského kraje
  • zajišťování potřebných dat nezbytných k nastavení metodiky analýzy prostředí
  • v komunikaci s informačními centry a v koordinaci činnosti s těmito významnými subjekty v systému cestovního ruchu.

Konference

Destinační agentura Karlovarského kraje připravila již desátý ročník Regionální konference cestovního ruchu. Na akci konané 14. prosince v Karlových Varech se sešlo více jak pět desítek účastníků. Přilákala je zajímavá témata a novinky z oblasti cestovního ruchu.

Konferenci zahájil předseda destinační agentury Živý kraj Ing. Petr Židlický, který shrnul aktivity agentury v roce 2023 a představil plány na rok 2024. Ing. Tereza Kadlecová, Product Manager ve společnosti Czechtourism pohovořila o velmi aktuálním tématu odpovědného turismu. Následovala prezentace Ing. Jaromíra Poláška, který informoval o trendech v cestovním ruchu v následujícím roce. Po krátkém coffe breaku pokračoval Ing. Petr Červený představením projektu Cykloregion česko-bavorské lázně. Předposlední prezentace se zhostil Štěpán Javůrek, předseda DMO Krušnohoří/Ezgebirge a představil činnosti a plán aktivit agentury na další období. Konferenci zakončil Ing. Jan Šugar interaktivní prezentací projektu Orenky – originální architektury, která ztělesňuje tradici hornictví a krásu nerostného bohatství Krušných hor.

Prezentace ke stažení:

Po dvouleté vynucené pauze připravil spolek Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj další, tentokrát již devátý ročník Regionální konference cestovního ruchu. Na akci konané 9. prosince se sešlo více jak 70 účastníků, které přilákala zajímavá témata z oblasti digitalizace cestovního ruchu nebo výhled trendů v tomto oboru pro následující roky.

Připravený program konference obsahoval šest prezentací, jejichž témata byla velmi různorodá a návštěvníci se díky nim seznámili s mnoha zajímavými informacemi z oblasti cestovního ruchu nejen v Karlovarském kraji. Konferenci zahájil předseda krajské destinační agentury Petr Židlický shrnutím aktivit za rok 2022 a plánem na rok 2023. Následovala prezentace, která přítomné informovala o rozvojových plánech Karlovarského kraje a vyhlášených dotačních titulech. Tuto si připravil Vojtěch Franta, náměstek hejtmana pro oblast cestovního ruchu, lázeňství, UNESCO a IT.

Připravované projekty eTurista a GDS týkající se digitalizace cestovního ruchu představila Veronika Janečková, ředitelka odboru produktového managementu a regionální spolupráce agentury CzechTourism. Program pokračoval prezentací docenta Petra Štumpfa, který přítomným představil projekt DestinACE – Systém pro podporu rozhodování manažerů destinací cestovního ruchu. Po krátké přestávce navázal na aktuální témata Jaromír Polášek informacemi o trendech v cestovním ruchu pro rok 2023 a nadcházející léta. Posledním prezentujícím byl Martin Úbl, který odlehčenou formou seznámil účastníky konference s projektem Stezka Českem.

Konference je pravidelně určena pro všechny, kteří pracují a podnikají v cestovním ruchu či se v rámci neziskového sektoru tomuto oboru věnují, stejně tak jako médiím, která o turistice v regionu informují,“ dodal předseda spolku Petr Židlický.

Prezentace ke stažení:

V zastupitelském sále Krajského úřadu Karlovarského kraje se ve středu 11. 12. 2019 uskutečnil v pořadí již 8. ročník Regionální konference cestovního ruchu, která je každoročně určena všem, kteří pracují a podnikají v cestovním ruchu nebo se v rámci neziskového sektoru v této oblasti angažují.

Program konference byl letos zaměřen převážně na prezentaci činností aktérů cestovního ruchu v Karlovarském kraji. Účastníkům se představily i méně známé aktivity realizované na území regionu, které velkou mírou přispívají ke zlepšení kvality turistické nabídky. Konference se účastnili odborníci
z oblasti cestovního ruchu, mezi kterými byli zástupci měst a obcí, profesionální průvodci, zástupci ubytovatelů, informačních center, památkových objektů a Vyšší odborné školy cestovního ruchu v Karlových Varech.

Všechny hosty přivítal organizátor konference a předseda Destinační agentury pro Karlovarský kraj, Ing. Petr Židlický, který zahájil program prezentací aktivit destinační agentury za rok 2019 a plánů pro rok 2020. Ve své prezentaci uvedl statistiky návštěvnosti kraje, představil realizované kampaně v online prostředí a také hlavní a vedlejší marketingová témata, na která se v příštím roce činnost destinační agentury zaměří. Účastníci byli vyzvání k užší spolupráci a využití služeb, které jim destinační agentura nabízí. Ve druhé prezentaci představila Mgr. Veronika Vodičková, vedoucí Odboru kultury, památkové péče, lázeňství a cestovního ruchu Krajského úřadu, činnost odboru, dotačních titulů pro rok 2020 a aktuální informace o Institutu lázeňství a balneologie. Informace o digitálním marketingu představil účastníkům v rámci své prezentace Ing. Petr Volf, jednatel společnosti Besocial, digitální agentury, která je partnerem Destinační agentury. V další prezentaci představil Mgr. Ondřej Špaček, expert v oblasti cestovního ruchu a regionálního rozvoje, základní principy destinačního managementu
a modely spolupráce v regionech.

Druhý blok přednášek odstartovala Mgr. Monika Havlová, vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy, která představila podrobně projekt IX. Zimní olympiády dětí a mládeže 2020. Následovala prezentace Ivany Vaňkové, která představila zajímavý projekt Skryté příběhy – neobyčejné rodinné výlety s poutavou pátrací hrou. Do projektu se již zapojila některá města jako např. Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně a některé památky jako např. hrad Loket či zámek Kynžvart. Předposlední prezentace se ujal Ing. Marek Poledníček, místostarosta města Ostrov, který přiblížil zajímavé turistické cíle a představil novinky a strategii cestovního ruchu pro rok 2020. Regionální konference byla zakončena prezentací nových turistických cílů a marketingového plánu na rok 2020 v Mariánských lázních. Ing. Jana Palacká, vedoucí rozvoje lázeňství a cestovního ruchu a Bc. Barbora Tintěrová, vedoucí pobočky informačního centra, pohovořily také o založení lokální destinační agentury.

Další informace

Lucie Tereková
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
terekova@zivykraj.cz
734 164 020

Pořadatel / organizátor

ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Závodní 379/84a, 360 06 Karlovy Vary

Přílohy:

Regionální konference cestovního ruchu 2018

Informace pro profesionály cestovního ruchu v Karlovarském kraji

10. prosince 2018

Letošní 7. ročník Regionální konference cestovního ruchu se uskutečnil v konferenčních prostorách hotelu Dvorana v Karlových Varech dne 10.12.2018. Konference se zúčastnilo téměř 70 profesionálů z oblasti cestovního ruchu, mezi kterými byli profesionální průvodci, zástupci ubytovatelů, informačních center, vlastníci a provozovatelé památkových objektů a další.

Program konference byl zaměřen převážně na prezentaci novinek a činností aktérů cestovního ruchu v Karlovarském kraji, přičemž se účastníkům představily i méně známé aktivity realizované na území regionu, které však velkou mírou přispívají ke zlepšení kvality turistické nabídky.

Všechny hosty přivítal organizátor konference a předseda Destinační agentury pro Karlovarský kraj, Petr Židlický, který představil program konference a poté zahájil program prezentací aktivit destinační agentury a plánů pro rok 2019. Ve své prezentaci uvedl statistiky návštěvnosti kraje, představil realizované kampaně v online prostředí a také vyzval účastníky k užší spolupráci a využití služeb, které jim destinační agentura nabízí.

Ve druhé prezentaci představil Ing. Arch. Vojtěch Franta aktivity oddělení cestovního ruchu a lázeňství Karlovarského kraje. Posluchači byli informováni o vizích pro rozvoj cestovního ruchu v Karlovarském kraji a dále podrobněji seznámeni s informacemi o novém nastavení dotačního titulu Karlovarského kraje na podporu aktivit v cestovním ruchu, a také o plánovaném založení Institutu lázeňství a balneologie, který bude mít na starost mimo jiné vědecké výzkumy. Zástupce společnosti Müller Productions představil všem zúčastněním projekt Zimní olympiády dětí a mládeže, kterou bude Karlovarský kraj pořádat v lednu 2020. Během této prezentace byli všichni účastníci konference vyzváni, aby se zapojili do propagace této skvělé akce. Poslední prezentací dopoledního bloku byla video prezentace pana Petra Mikšíčka, který seznámil všechny hosty s jeho projektem Great Walks, který se zaměřuje na výlety po Krušných horách a zaznamenávání zapomenutých míst do krátkých filmových sekvencích.

Druhý blok konference zahájil pan RNDr. Michal Urban, který přítomné seznámil s aktuálním stavem nominací Karlovarského kraje na Seznam světového dědictví UNESCO. Následovala prezentace zástupce Klubu českých turistů, pana Ladislava Zoubka, který přiblížil záměr realizace dálkové pěší trasy – Hřebenová trasa Krušných hor západ. Předposlední prezentace se ujal Mgr. Pavel Matala z Aše, který ve své prezentaci pozval všechny hosty na Ašsko a představil jejich nabídku výletních míst. Regionální konference cestovního ruchu pro Karlovarský kraj byla zakončena prezentací zástupce Ski areálu Klínovec, který představil novinky v areálu pro sezónu 2018/2019, rozšíření lyžařských tras a také plány do budoucna.

Přílohy:

Foto z konference:

Regionální konference cestovního ruchu 2017

Informace pro profesionály cestovního ruchu v Karlovarském kraji

4. prosince 2017

V zastupitelském sále Krajského úřadu Karlovarského kraje se dne 4. 12. 2017 uskutečnil v pořadí již 6. ročník Regionální konference cestovního ruchu, která je každoročně určena všem, kteří pracují a podnikají v cestovním ruchu nebo se v rámci neziskového sektoru v této oblasti angažují.

Program konference byl zaměřen převážně na prezentaci novinek a činností aktérů cestovního ruchu v Karlovarském kraji, přičemž se účastníkům představily i méně známé aktivity realizované na území regionu, které však velkou mírou přispívají ke zlepšení kvality turistické nabídky.

S úvodní zdravicí vystoupila hejtmanka Karlovarského kraje Mgr. Jana Vildumetzová, která seznámila účastníky s hlavními záměry a plány Krajského úřadu Karlovarského kraje.

Propagaci kraje od začátku roku zajišťuje Destinační agentura pro Karlovarský kraj. Předseda spolku Petr Židlický seznámil posluchače s již realizovanými, ale také plánovanými aktivitami na rok 2018 a vyzval účastníky k užší spolupráci a využití služeb, které jim Destinační agentura nabízí. Ve druhé prezentaci nastínil Petr Volf z digitální agentury BeSocial jak uspět v konkurenci dnešního Online světa. Hned po něm se ujala slova Hana Zajíčková z agentury CzechTourism a informovala o Standardech Českého systému kvality služeb, jehož cílem je podpořit kvalitu ve službách v oblasti cestovního ruchu. Martin Janouš z Karlovarského infocentra prezentoval koncept rozšíření Turistické Karlovarské karty na Karlovy Vary Region Card. O možnosti zápisu Lázeňského trojúhelníku na seznam kulturního dědictví UNESCO informoval Ing. Arch. Vojtěch Franta.

O vzniku pobočky 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Karlových Varech pro studium fyzioterapie informoval Jan Klíma. Vyprávění o pramenech v Mariánských lázních se zhostil Radek Míka a představil nový interaktivní „Zápisník mého pohárku“. Ladislav Zoubek z Klubu českých turistů pak mluvil o již 60. letním turistickém srazu, mezinárodně vyhledávaná akce má potenciál do kraje přilákat široké množství turistů. Účastníci si mohli zasoutěžit se Zdeňkem Suchanem v rámci prezentace stále populárnější cyklo přepravy CykloEGRENSIS. O popularizaci Františkových Lázní, hradu Seeberg a přírodní rezervaci SOOS prostřednictvím významných osobností a poutavých příběhů hovořil ředitel Městského muzea Františkových Lázní Štěpán Karel Odstrčil. Na závěr seznámil Jiří Hanek účastníky konference s vizí přeměny Karlovarského kraje v Kreativní region.

Přílohy:

Foto z konference:

Workshopy

Živý kraj ve spolupráci s Polášek & company pořádal vzdělávací workshop na téma „AI a její využití v marketingu a managementu cestovního ruchu“

Začátek října se nesl v duchu AI. Destinační agentura Živý kraj zorganizovala ve spolupráci s Polášek & company interaktivní workshop zaměřený na Využití umělé inteligence v marketingu a managementu cestovního ruchu. Workshop se uskutečnil v Zastupitelském sále Karlovarského kraje a zúčastnilo se ho přes čtyřicet  odborníků z oblasti cestovního ruchu v Karlovarském kraji. Nejvíce zastoupeny byly hotely a informační centra.

Během workshopu měli účastníci možnost získat hlubší vhled do této inovativní technologie a objevovali nové možnosti, jak technologii integrovat do marketingových činností a zjednodušit tak některé postupy. Účastníci měli možnost vyzkoušet si jednotlivé nástroje na konkrétních příkladech a diskutovat o jejích praktických využitích.

Destinační agentura má v úmyslu pokračovat v sérii vzdělávacích workshopů i v nadcházejícím roce 2024. Na konci letošního roku chystá jubilejní desátý ročník Regionální konference v cestovním ruchu. Tato konference tradičně poskytne odborníkům v cestovním ruchu jedinečnou příležitost setkat se, sdílet znalosti a diskutovat o klíčových tématech a novinkách souvisejících s touto oblastí.

Prezentaci stáhnete zde: Prezentace Polášek AI

Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj ve spolupráci s agenturou Besocial připravila vzdělávací workshop „Travel marketing 2023“. Workshop se uskutečnil 6. září v Zastupitelském sále Karlovarského kraje a zúčastnilo se ho na padesát zástupců hotelů, informačních center a příspěvkových organizací Karlovarského kraje.

V dopoledním bloku se účastníci seznámili se strategiemi a přístupem online marketingu v rámci téma Travel, s aktuálními trendy a významností budování brand marketingu. Po coffebreaku se workshop zaměřil na social media marketing pro travel a influencer marketing. Přednášející také představili konkrétní nástroje pro marketing a ukázali příklady povedených i méně zdařilých kampaní a kreativ.

Destinační agentura každoročně pořádá Regionální konferenci cestovního ruchu, která se letos uskuteční již podesáté a je určená především pro odborníky z této oblasti. V letošním roce k tomu navíc přidává sérii vzdělávacích seminářů, které budou pokračovat i v následujícím roce. Již nyní se připravuje další workshop na téma umělá inteligence, který proběhne během října.

Poslední červencový týden proběhl v hotelu Thermal strategický workshop Destinační agentury s názvem „Strategie činnosti organizace ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ Z.S. 2030“.
Přes čtyřicet aktérů z oborů cestovního ruchu a lázeňství v Karlovarském kraji se sešlo, aby projednali možnosti a další rozvoj destinační spolupráce v regionu. Mezi účastníky workshopu nechyběli zástupci hotelů, lázeňských zařízení, Karlovarské agentury rozvoje podnikání, Institutu lázeňství a balneologie, Místních akčních skupin, turistických informačních center, průvodců, památek a návštěvnických center.

Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj ve spolupráci s agenturou CzechTourism připravila ne 16.4.2019 workshop s názvem „Think outside the box“, jehož cílem bylo seznámit přítomné s novými trendy a změnami v cílových skupinách turistů, koncepcí rozvoje cestovního ruchu v Karlovarském kraji a možnostmi měření přínosů z cestovního ruchu a efektivity destinačních společností.

Workshop se konal v prostorách hotelu Thermal a přítomno bylo více jak sto účastníků z řad hoteliérů, cestovních kanceláří, informačních center, průvodců a také krajské a obecní samosprávy. Své poznatky a aktuální informace zde prezentovali předseda destinační agentury pan Petr Židlický, vedoucí oddělení marketingového výzkumu agentury CzechTourism paní Soňa Machová, expert v oblasti cestovního ruchu a regionálního rozvoje pan Ondřej Špaček a pan Ladislav Klika ze společnosti MindBridge Consulting a.s zabývající se výzkumem trhu a marketingovým poradenstvím.

Na soubor přednášek následně navázala moderovaná diskuze, která nabídla prostor pro dotazy jednotlivých účastníků. V rámci této diskuze se řešilo několik zajímavých témat, mimo jiné například otázka možných dopadu aktuálních nominací v rámci UNESCO, problematika nedostatku kvalifikovaných zaměstnanců ve službách, realizace mezioborových produktů a mnohé další.

Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Jižní Koreji ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Soulu pozvali Karlovarský kraj, aby se zúčastnil travel workshopu nazvaného „Města jako brány do regionů: 5 smyslů České republiky“, který se konal 26. listopadu 2018 v Soulu. Účastníci měli možnost napřímo oslovit široké spektrum jihokorejských cestovních kanceláří a tour operátorů na nejvyšší úrovni působících mimo jiné na půdě České republiky, kteří k nám vozí korejské turisty.

Touto akcí se ZZ Korea snažilo aktuálně reagovat na velké proměny na korejském trhu, mezi které patří například prodlužování balíčkových itinerářů v ČR či nástup nového segmentu cestování rodin s dětmi. Novým trendem je i vzrůstající obliba produktů Fly and Drive spojeného s cestováním půjčenými automobily nejen po České republice, ale i Rakousku a Německu.

Cílem workshopu bylo zároveň představit hlavní destinační témata agentury CzechTourism ke korejskému trhu na 2019, jimiž jsou pražské „umělecké čtvrti“, moravská metropole „Brno cool“ či dále kampaň Města jako brány do regionů – 5 smyslů České republiky. V jejím rámci se bude ZZ Korea soustředit na destinace: Karlovy Vary, Plzeň, Olomouc a Litomyšl.

Workshopu se zúčastnilo přes 40 zástupců cestovních kanceláří a tour operátorů, kteří projevili veliký zájem o rozšíření své nabídky zájezdů mimo Prahu a Český Krumlov. Zástupce destinační agentury pro Karlovarský kraj se zaměřil na obohacení stávajících itinerářů například zapojením návštěvy rozhledny Diana, muzea J. Bechera nebo sklárny Moser. Dále byly představeny i turistické cíle mimo Karlovy Vary, například hrad Loket, Boheminium park v Mariánských Lázních nebo golfová hřiště z celého kraje. Prezantace Karlovarského kraje byla mimochodem nejlépe hodnocenou prezentací v rámci cxelého workshopu.

Ze schůzek, kterých se účastnil zástupce destinační agentury pro Karlovarský kraj vyplynulo, že ředitelé několika největších cestovních kanceláří a tour operátorů, se chystají na osobní návštěvu Karlových Varů kvůli navázání kontaktů a lepší propagaci destinace na korejském trhu. Destinační agentura má v plánu uspořádat setkání se všemi řediteli a na místě představit to nejlepší z Karlovarského kraje.

Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj připravila pro odborníky z oblasti cestovního ruchu workshop na téma digitální marketing pro cestovní ruch. Tento se konal dne 17. 5. 2018 a zapojilo celkem 35 účastníků z řad zástupců informačních center, hotelů, cestovních kanceláří, ale také například muzeí.

Workshop probíhal formou obsáhlé prezentace, kterou vedl ředitel digitální agentury BeSocial, pan Petr Volf, který přítomné seznámil nejen s důležitými statistikami, ale zmínil také aktuální trendy a jejich předpokládaný vývoj, uvedl zajímavé příklady z praxe, zmínil efektivní způsoby prezentace v online prostředí a v neposlední řadě představil několik nástrojů, které mohou subjekty využívat pro tvorbu atraktivního obsahu. Prezentace probíhala formou interakce mezi přednášejícím a posluchači, takže bylo možné se ptát na konkrétní případy a jejich řešení. Účastníkům byla nabídnuta také konzultace týkající se konkrétních požadavků v rámci online marketingu.

Rozhodně se nejednalo o ojedinělou akci. Destinační agentura by na toto ráda navázala a do budoucna připravila sérii workshopů pro profesionály v cestovním ruchu, ale i začínající firmy a subjekty, které se na cestovním ruchu v Karlovarském kraji podílí.

Prezentaci z workshopu můžete stáhnout níže.

Ke stažení:

Média

Aktuality

Prezentace Karlovarského kraje v Českém domě v Bratislavě

17. 4. 2024|

Ve čtvrtek 11. dubna se v budově budově Českého domu v Bratislavě konala networkingová prezentace pořádaná Destinační agenturou pro Karlovarský kraj ve spolupráci s Informačním centrem města Karlovy Vary, Českým centrem Bratislava a agenturou ...

Velká cena cestovního ruchu 2024

25. 3. 2024|

Během zahajovacího dne mezinárodního veletrhu cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World a Region World, který proběhl v areálu PVA EXPO v pražských Letňanech, byla již tradičně předána ocenění vítězům Velké ceny cestovního ruchu. Sedmnáctý ...

Více novinek

Živý kraj – destinační agentura pro Karlovarský kraj, z.s.

Závodní 379/84a
360 06 Karlovy Vary – Dvory

E-mail: info@zivykraj.cz
Telefon: +420 354 222 243

IČ: 05309964
DIČ: CZ05309964

Datum vzniku a zápisu do obchodního rejstříku – 29. srpen 2016
→ Veřejný rejstřík a sbírka listin

Ing. Petr Židlický
předseda Destinační agentury Živý kraj
+420 354 222 243, +420 736 650 129
zidlicky@zivykraj.cz

Ing. Lucie Tereková
marketingový manažer
+420 354 222 681, +420 734 164 020
terekova@zivykraj.cz

Ing. Josef Slunečko, MBA
marketingový manažer
+420 354 222 682, +420 736 650 301
slunecko@zivykraj.cz

Přejít nahoru