Ahoj, tady Alex! Najít mě můžete na mém Instagramu @alexsedlackova, kde intenzivně přispívám především módou. Také píši blog Alexanderplatz.cz a aby toho nebylo málo, právě jsem si založila YouTube kanál. Kromě módy miluji také cestování a moc ráda objevuji nová zákoutí. Jsem požitkář, takže svoje objevování vždy prokládám návštěvou kaváren a dobrých restaurací. Pozvání od Živého kraje na prozkoumání karlovarských zákoutí jsem tedy nemohla odmítnout!

Lázeňské město Karlovy Vary mi bylo známé především díky filmovému festivalu, kam jezdím každým rokem, ale na nic jiného než na filmy prostě nikdy nebyl čas! Tentokrát jsem „přibalila“ svého přítele a vyrazili jsme si to hezky vynahradit se vším všudy. Když píši, že se vším všudy, tak opravdu SE VŠÍM VŠUDY. Wellness, oplatky, výlety, perfektní gastro… No nic pojďme na to!

První den jsme se ubytovali ve Spa Hotelu Thermal. Oba jsme nadšenci do strohé a velkolepé brutalistní architektury, takže naše srdíčko zaplesalo. A po tom, co jsme uviděli náš výhled z 15. patra, jsme byli doslova ohromeni!

Není čas ztrácet čas. Hodili jsme kufry na pokoj a s lázeňskými pohárky v ruce jsme vyrazili ochutnávat minerální prameny. Nejlepší je za nás mimochodem 15. Hadí pramen. Jeho název je prý odvozen od užovek, které kdysi žily v hojném počtu za kolonádami. My jsme je ale radši nehledali.

Místo toho jsme hledali poněkud schovaný vstup do Zámecké věže, kde se nachází nejen skvělá expozice UNESCO – Great Spa Towns of Europe, která vás interaktivně provede všemi lázeňskými městy v Evropě, ale také tam najdete kavárnu s výběrovou kávou, skvělými zákusky a ještě skvělejším výhledem na centrum města! P.S. S turistickou kartou Karlovy Vary Region Cardmáte vstup zdarma na expozici a v kavárně dostanete slevu!

Kulturně i restauračně obohaceni jsme se vrátili do hotelu. Chtěli jsme si řádně odpočinout před bohatým programem, který nás druhý den čekal. No a kde jinde odpočívat než ve wellness! Sauny, masáže, bazény, vířivky, kosmetická ošetření a mnoho dalšího nabízí wellness hotelu Thermal a přidružený Saunia Thermal Resort. Dali jsme si pár bazénů, saun a celí unavení a odpočatí jsme šli brzy spát.

Druhý den po vydatné (a výborné) snídani v hotelu jsme vyrazili na hrad Loket. V dějepisu mě vždy bavil středověk, a proto ráda objevuji hrady a zámky! Hrad Loket je opředený tajemnou atmosférou. Nás zaujala především expozice Hradního vězení, kde se podíváte do několika pater studených a vlhkých kobek a rovnou se dozvíte o útrpném právu a o nejrůznějších způsobech mučení vězňů, které se dříve používaly. Upozorňuji, že je to pro silnější povahy! Figuríny v životní velikosti se totiž pohybují, a to vše je dokreslené velmi realistickým zvukovým doprovodem.

Ale nebojte, i ty „slabší povahy“ a děti si přijdou na své. Výhled z románské věže na celé městečko Loket je překrásný a mně se moc líbila i expozice porcelánu. Na oběd jsme si zašli do místního pivovaru Svatý Florian. Hodnotím 11/10.

Odpoledne jsme se vrátili do lázeňského centra. Nesměla jsem si nechat ujít legendární lázeňské oplatky, a protože mě i po tom stále honila mlsná, přemluvila jsem přítele, abychom zašli na zákusek do kavárny Pupp.

V cukrovém opojení jsme se vydali lanovkou na rozhlednu Dianu, kde uvidíte Vary opravdu z vysoka. U rozhledny najdete také mini zoo, kde se pobaví nejen děti. Ano, patříme sice do klubu třicátníků, ale rozplýváme se nad malými prasátky a kůzlátky pořád stejně, jako když jsme byli malí. Mimochodem – lanovku na rozhlednu Dianu máte s KV Card také zdarma!

Večer jsme byli pozvání do restaurace Špunt & Knoflík, o které mi už pár kamarádů vyprávělo, a tak jsem se moc těšila. A vše splnilo moje očekávání! Objednali jsme si s přítelem vegetariánské burgery a jak jsem řekla hned obsluze, byl to jeden z nejlepších vege burgerů, které jsem kdy jedla! Nechyběla ani skvělá atmosféra a nejmilejší obsluha.

Nadšení ze všech zážitků a zároveň unavení z tolika nachozených kroků jsme si poslední večer znovu dopřáli saunu a pár bazénů. Další den jsme si prohlédni v hotelu Thermalu slavný Velký sál, ve kterém probíhá spoustu filmových premiér a také překrásný napůl prosklený konferenční sál a mohli jsme s klidem v duši a plně odpočatí opustit Karlovy Vary.

Rozhodně se brzy vrátíme! A moc děkujeme Živému kraji za pozvání!