Karlovarský kraj už jsem párkrát navštívila, ale většinou to byly přímo Karlovy Vary. Když jsem tedy dostala pozvánku od agentury Živý kraj a mohla jsem si cílové město vybrat, hned jsem se rozhodla pro Mariánské Lázně, kde jsem zatím nikdy nebyla. Měli jsme připravený skvělý program, který byl i přizpůsobený mému těhotenství.

Víkend jsme strávili v menším klidném hotelu SwissHouse, který sám sebe nazývá láskou na první pobyt, což já můžu jedině potvrdit. Hned v pátek večer na nás po příjezdu čekala úžasná tříchodová večeře. Kromě dané polévky a dezertu byl vždy výběr ze tří variant hlavního chodu. Z nějakého klasičtějšího masového pokrmu, lehčí varianty s rybou a bezmasého jídla. Já si dala rybu a byla fakt perfektně připravená a dochucená. Kvalita surovin byla jednoznačně znát.
Večer jsme po dlouhé cestě neprotahovali a šli si brzy lehnout, ať máme sílu (hlavně já s bubnem) na druhý den na poznávání města.

Ráno jsme si pochutnali na skvělé hotelové snídani a dopoledne nás čekala masáž. Pro manžela aroma masáž a pro mě těhotenská masáž šíje. Hotel Swisshouse nabízí obrovské množství různých wellness procedur, od saunování, po bahenní zábaly. Rozhodně si zde každý vybere. My jsme kvůli omezenému času a mému těhotenství zůstali jen u masáže.
Pak jsme si dali rychlý lehký oběd v nedaleké restauraci Laver`s a vyrazili do města. Záměrně jsme si dali jen salát, ať máme místo na oplatky. Náš hotel Swisshouse i zmíněná restaurace jsou od kolonády asi 15 minut pěšky. Je to navíc moc příjemná procházka krásnou částí města. Cestou se můžete pokochat spoustou krásně zrekonstruovaných historických vilek a hotelů.

Ještě něž jsme se vydali na samotou kolonádu, tak jsme vyjeli lanovkou k parku Boheminium. Musím říct, že sjezdovka s lanovkou pár minut pěšky od kolonády nás překvapila. Ještě víc to, že byla opravdu plná lyžařů. V parku Boheminium se nechází spousta miniatur různých českých míst a památek. Objevili jsme tu několik našich oblíbených hradů a zámků a musím potvrdit, že modely jsou opravdu přesné do posledního balkónku. Největší radost jsme samozřejmě měli z našich oblíbených jihočeských zámků Červená Lhota a Hluboká, kde jsme byli mnohokrát a známe je opravdu dobře. Do parku jsme měli zlevnění vstup s Karlovy Vary Region Card. Plánovali jsme jí využít i na hromadnou dopravu zdarma, ale nakonec bylo tak krásně, že jsme se raději procházeli.

Pak jsme se svezli zase lanovkou zpět dolů a vyrazili na zmiňovanou kolonádu. Dali jsme si teplou oříškovou oplatku a ochutnali poctivě všechny prameny. Já tu chuť miluju. Mohla bych to pít každý den. Můj manžel už o něco méně. Ten z místních nápojů raději ochutnával Becherovku.

Když jsme tam byli my, tak byla zrovna mimo provoz známá Zpívající fontána. Viděli jsme ji, ale jen vypnutou. Věřím, že když zpívá, je to nádhera. Zase jsme ale chytli na kolonádě farmářské trhy s kulturním programem, takže to tam i takhle v únoru opravdu žilo.

Když jsme mezi korzováním po kolonádě dostali kofeinový absťák, zašli jsme do kavárny Wiener Cafe v krásném hotelu Nové lázně, ve kterém se mimo jiné nachází i známe historické Římské lázně. Do těch se musíme při příští návštěvě určitě podívat. V kavárně jsem neodolala teplému štrůdlu se šlehačkou a vanilkovou zmrzlinou.
Naštěstí nás před další tříchodovou večeří čekalo ještě nějaké procházení a cesta zpět do hotelu, tak nám slehlo.

Z klasického výběru jsem si dala opět rybu a po krátkém posezení v hotelovém baru jsme šli znaveni opět brzy lehnout.

Druhý den nás totiž čekal výlet do přírody. Po snídani a check-outu jsme sedli do auta a popojeli do nedaleké osady Kladská, ze které jsme vyrazili na stejnojmennou naučnou stezku. Stezkou vejdete do národní přírodní rezervace Kladské rašeliny. Je to příjemná cesta po můstkovém dřevěném chodníku, tudíž je bezbariérová a můžete se tam vydat klidně i s kočárkem. Nemusíte se tedy ani bát nějakého terénu a celou stezku projdete suchou nohou prakticky v jakékoli obuvi. Podpatky nechte doma, ale vyloženě pohorky taky nepotřebujete. Stezka je 2,3km dlouhá, takže ji projdete za chvilku.

Celý výlet jsme zakončili úžasným obědem v restauraci U Tetřeva, kde dělají hlavně skvělou zvěřinu. Manžel si dal výborný zvěřinový guláš, já zveřinový vývar a ty nejlepší borůvkové lívance, co jsem kdy jedla. Byla to taková pěkná tečka, za tím naším výletem.

Moc děkujeme Živému kraji za pozvání. Už se těšíme, ať se do Mariánských lázní brzy vrátíme.