Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj představila svou hlavní marketingovou kampaň pro rok 2024 s jednoduchým, ale výstižným claimem „NEJ“. Kampaň využívá minimalistický grafický design postavený na atraktivních fotografiích s výrazným heslem, které podtrhuje rozmanitost a atraktivitu regionu.

„Originální nápad dává prostor k dosazení vlastního superlativu a podporuje tak interaktivitu s publikem, pro které se kampaň stává osobnější, vzbuzuje zvědavost a umožňuje vyniknout v záplavě reklamních sdělení. Neobvyklý claim zajišťuje, že kampaň není jen pasivně přijímána, ale stává se dynamickým nástrojem pro budování vztahu s publikem,“ dodává Petr Židlický, předseda destinační agentury.

Kampaň odstartovala již na začátku dubna v online prostředí prostřednictvím bannerové reklamy, která prezentuje hlavní atributy regionu. Ta je propojena s dopadovou stránkou www.zivykraj.cz/NEJ,  kde návštěvníci najdou tipy na širokou škálu aktivit od aktivní dovolené po relaxaci v lázních. Kampaň se rovněž propsala do obsahu na sociálních sítích a postupně přibyla reklama v tisku formou image inzerce doplněné QR kódem, který vede na stejnou dopadovou stránku.

Pomyslným vrcholem kampaně byla červnová letní vkládaná příloha, která seznámila čtenáře se zajímavými turistickými cíli napříč Karlovarským krajem.

 „V rámci letošní kampaně klademe mimo jiné důraz na architekturu a regionální gastronomii. Rozhodli jsme se proto na přípravě přílohy spolupracovat s osobnostmi, které v těchto oborech vynikají, jsou uznávány pro své odborné znalosti a přínosy, a zároveň mají k regionu nějaký vztah. Nabídku ke spolupráci tak přijal například Lukáš Hejlík, autor projektu Gatromapa nebo Eva Slunečková, vedoucí vydání časopisu ELLE Decoration. Tipy na výlety za přírodními krásami nám pomohl zpracovat Marc Di Duca, autor turistických průvodců Lonely Planet a rodilý Angličan, který už ale několik lete žije v Karlovarském kraji,“ uvedl Petr Židlický.

Letní příloha vyšla v letošním roce v rekordním nákladu 540 tisíc kusů v médiích jako Hospodářské noviny, MF Dnes, Právo, Respekt, Reflex, Deník N a v německém příhraničí v Mittelbayerische Zeitung, Sächsische Zeitung, Dresdner Neueste Nachrichten.

Kampaň se promítla také do outdoorové reklamy, a to na 660 reklamních plochách v Praze, Středních Čechách, Plzni, Brně, Ostravě, Hradci Králové a řadě dalších míst. Bylo využito celé spektrum prezentačních ploch, jako jsou městské billboardy, citylighty, LED obrazovky, reklamní plochy v metru a na nádražích, včetně ploch ve vlacích, tramvajích a vozových soupravách metra. Outdoorová kampaň v celkové hodnotě téměř 3 miliony korun byla realizována za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Destinační agentura projekt z 50 % spolufinancovala ze svého rozpočtu na rok 2024.

Novinkou v letošním roce byla podpora kampaně spotovou reklamou na rádiu, která během jednoho měsíce lákala posluchače k návštěvě Karlovarského kraje. Doplnila ji soutěž o Karlovy Vary Region Card a víkendový wellness pobyt v Karlových Varech.