Po sněhu zatím ani stopy, ale to vás od výletů do přírody odradit nemusí. Vyrazte třeba po jáchymovských hřebenech. Po krásných výhledech do krajiny tu není nouze. Tentokrát pro vás máme tip na výlet, který zvládnete i po práci nebo po nedělním obědě. Po výšlapu se zahřejete třeba v Aquacentru Agricola s unikátním saunovým dolem nebo u hrnku horké kávy v Café 1516 přímo v Jáchymově.

Mapa trasy: mapy.cz/s/pubabohujo
Délka: 8,2 km (snadná trasa)

Naši túru začneme na autobusové zastávce: Jáchymov, Mariánská, rozc. Adam. Pokud se chcete vydat autem, doporučujeme parkovat na odbočce k hotelu Berghof. Odtud půjdeme kousíček po silnici a pak přes louku až na vrcholky sjezdovek skiareálu Náprava. Tady se potěšíme jedním z nejhezčích výhledů na Klínovec a na Neklid, konkurovat mu může maximálně rozhled ze Šlikovky. Tím ale panoramata na našem výletě zdaleka nekončí, projdeme kolem lesa a hned se nám otevře výhled na opačnou část hřebene. Pokračujeme po cestě přes širokou louku až k lesu.

Nenecháme se zmást hlavní širokou cestou a vydáme se tou více vpravo. Po ní půjdeme směrem k Popovské hoře. Odbočka k vrcholku není značená, najdeme ji podle vyšlapané cesty, přibližně sto metrů vpravo za oplocenkou. Pěšinkou dojdeme až na vrchol, kde se nám otevře výhled na Karlovy Vary, Doupov a jáchymovské podhůří. Popovská hora se často plete s Popovským Špičákem (v mapě jako Popovský kříž), který se nachází přímo v zaniklé obci Popov, necelé tři kilometry odtud směrem do údolí. Zaniklá obec Popov byla vysídlena po druhé světové válce, dnes po ní zbyly především památné popovské lípy a kaplička.

Restaurace na trase

Dojdeme na Mariánskou a u proslulé hospody Krmelec se dáme doprava, cca 50 metrů po silnici. Jakmile narazíme na odbočku doleva, hned ze silnice sejdeme. Projdeme podél domů, až narazíme na louku, přes kterou vede šikmo pěšina až k lesu. Z této louky se díváme dolů přímo do míst, kde kdysi stál dnes už zbořený klášter na Mariánské. Pokračujeme lesem kolem odvalu dolu Adam. Odtud už pokračujeme vzhůru do kopce až k hotelu Berghof, kde se o víkendech můžeme příjemně občerstvit.

Trasu si můžete stáhnout do telefonu pod odkazem mapy.cz/s/pubabohujo

Tento tip na výlet pro vás připravila Lokální destinační agentura Centrální Krušnohoří. Pro další inspiraci navštivte www.krusnohorsko.com.